Veel bedrijven denken nog steeds dat zoekmachine optimalisatie (SEO) het even doen van een kunstje is en dat webbouwers alleen maar even wat instellingen hoeven te configureren om hoog in Google te komen. SEO in 2013 is echter veel meer dan dat. Hoe, wat en waarom leggen we je hieronder uit. Voor wie niet weet wat SEO exact is, lees er alles over op onze pagina ‘Wat is SEO?‘
Inhoudsopgave
SEO in den beginne
Eind jaren ’90 begin jaren ’00 kwam je in de zoekmachines (ja er waren er veel meer destijds en in 1997 was AltaVista de grootste) vrij gemakkelijk bovenaan. Even een paar keywords in het broncode opnemen, aanmelden bij alle zoekmachines, wat linkjes naar je website en je was een Heerser in de zoekmachines. Mocht je als ondernemer nog steeds denken dat het zo eenvoudig is, lees dan vooral verder om teleurstellingen te voorkomen…
SEO in 2013: de realiteit
SEO in 2013 is een vak apart geworden met diverse online bureaus, die zich gespecialiseerd hebben in zoekmachine optimalisatie en steeds meer vacatures voor SEO-specialisten. Google hanteert ontelbaar veel algoritmes om te bepalen waar een website in de zoekresultaten moet komen. De belangrijkste zaken voor een goede ranking in Google zijn op dit moment:
- Content;
- Links naar je website:
- Technische SEO.
Meta tagje invullen
De meta tag “keyword” wordt door Google al sinds 2009 niet meer gebruikt voor de positie in de zoekresultaten. Dus ondernemers, die denken dat het invullen van die meta tag voldoende is voor een positie op de 1e pagina van Google ……, verlaat je huidige online leverancier en zoek snel een professionele partij op het gebied van online marketing.
Meer en meer online concurrentie
De omzet van Nederlandse webwinkels stijgt tot 2030 met 700% blijkt uit onderzoek, hierdoor neemt de concurrentie binnen de zoekresultaten van Google alleen maar toe. Ieder serieus bedrijf weet tegenwoordig dat er zaken bestaan als zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en linkbuilding.
Ondernemers, die denken dat ze voor een paar tientjes extra, bovenop de kosten voor hun website, op de 1e pagina van Google staan, moeten heel snel wakker worden of accepteren dat ze ten onder zullen gaan online. SEO in 2013 is een kwestie van je strategie bepalen, hard werken en geduld hebben.
Tijd voor actie?
Besef jij je dat er online kansen liggen, maar dat daarvoor meer nodig is dan het invullen van wat veldjes? Dan is het tijd om SEO uit te besteden. Neem contact met ons op en we helpen je gegarandeerd naar de 1e pagina van Google.
Geef een antwoord