Geen idee waar je op gevonden moet worden?

Neem dan contact met ons op
Roderick - online marketing bureau HeersRoderick van StratenSEO specialist

Roderick weet als geen ander de meest interessante zoekwoorden voor iedere SEO-campagne te vinden.

See, Think, Do, Care

Het ‘See, Think, Do, Care’ model van Google is ontwikkeld om de fasen van de customer journey te analyseren en in kaart te brengen. Afhankelijk van de fase waarin jouw ‘klant’ zit, kun je met dit model beter inspelen op de ‘zoekintentie’. Zoekintentie is in onze ogen namelijk veel belangrijker dan zoekvolume.

Het model is gebouwd als een soort trechter en bestaat uit vier fases:

  • See: Bekendheid creëren, eerste contact
  • Think: Overweging, klant erkent behoefte
  • Do: De aankoop vindt plaats
  • Care: Behouden en vergroten klantwaarde

Tijdens het zoekwoorden onderzoek focussen we ons op de 1e 3 fases. De ‘Care’ fase past beter bij social media of e-mailmarketing en marketing automation.

Tools & gezond boerenverstand

We gebruiken de beste tools om zoekvolumes, concurrentie op die zoekwoorden en de contentbehoefte van de doelgroep in kaart te brengen. Zonder gezond boerenverstand (en een gezonde dosis algemene ontwikkeling) loop je dan nog steeds het risico dat je wel veel nieuwe bezoekers trekt, maar dat die bezoekers niet op je website doen wat jij wilt. Een zoekwoordenonderzoek laten doen door ons is onderdeel van je zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan ons. We zoeken niet alleen de juiste zoekwoorden voor je, maar zorgen ook voor de juiste structuur van je website, de interne link (met de juiste anchor texts), linkbuilding en contentcreatie rondom de gekozen zoekwoorden.

Zoekwoorden en topic clusters

Als we de zoekwoorden bepaald hebben kijken we eerst naar welke zoekwoorden we op pagina’s kunnen clusteren. Daarna kijken we hoe we een topic cluster rondom de pillar pagina gaan realiseren.

Wil jij meer leads en traffic genereren?

Ontdek de wereld van pillar content & SEO!

Benieuwd hoe pillar content voor meer groei kan zorgen? We’ve got you covered! Deze whitepaper vertelt je waarom je in 2022 écht niet meer zonder kan.

Vul je contactgegevens in en Heers stuurt je ‘m geheel persoonlijk naar je op.

Tijd voor meer pit in je content strategie en ga dit jaar voor goud (lees: de nummer #1 positie in de SERP van Google).

Wij houden van winnen. Jij ook?

Download hier

en start met Heersen

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Een zoekwoorden onderzoek doen we samen

Het perfecte zoekwoordenonderzoek is een één-tweetje tussen jou als klant en ons als zoekmachine specialisten. Zo hebben we jouw branchekennis bijvoorbeeld nodig als input voor de analyse. Ook kunnen wij wel een zoekwoord vinden waar veel mensen per maand naar zoeken in Google, maar als jij bijvoorbeeld weinig marge maakt op het betreffende product is het wellicht onverstandig er op te focussen.

Jouw zoekwoorden?

Geen idee op welke zoekwoorden je gevonden moet worden of hoe het zit met alternatieven en concurrentie? Binnen 3 dagen heb je van ons een uitgebreid zoekwoorden-onderzoek. Met deze analyse heb je de basis in huis voor een goede website-stuctuur en succesvolle zoekmachine marketing campagnes.