Bouwen, meten en optimaliseren

Voorafgaand aan de samenwerking met Heers werd veel geld in Google Ads gestoken zonder een goed beeld te hebben van het resultaat. Daarnaast was de site op geen enkel belangrijk zoekwoord terug te vinden in de organische resultaten van Google.

Met een beperkt budget heeft Heers in 1e instantie diverse posities op pagina 1 van Google weten te realiseren door een doordachte SEO-campagne en daarna de Ads campagnes geoptimaliseerd. Door dit laatste werd met de helft van het voormalige budget hetzelfde resultaat behaald.

In de 2e fase is meer budget voor de SEO-campagne uitgetrokken in verband met de toenemende en moordende concurrentie en zijn er met oog op conversie enkele elementen aan de website verbeterd. Hierdoor vragen meer bezoekers ook daadwerkelijke een offerte of brochure aan en is het drukker dan ooit in de showroom.

Opvallen in Google

Om meer kliks vanuit Google te realiseren (voor wie van vakjargon houdt: Om de CTR vanuit de SERP te verbeteren) is de vermelding in Google opvallender gemaakt (rich snippets) met de reviews van de Feedback Company (de bekende gele sterren in de zoekresultaten) en FAQ’s

Benieuwd naar onze aanpak?

Tegenvallers & vertrouwen

In 2019 kregen we het moeilijk om op een belangrijk zoekwoord in de bovenste regionen van Google te blijven. Ondanks dat er voldoende zoekwoorden goed presteerden in Google en het aantal aanvragen niet afnam, was dit zowel voor Van Hollandse Bodem als ons een doorn in het oog.

Lange tijd hikten we tegen een risicovolle SEO-migratie aan. Het vertrouwen in Heers en de aanpak bleef gelukkig bij Van Hollandse Bodem, ondanks dat het zoekwoord ‘gietvloer’ afzakte naar de onderste posities op pagina 1. Vertrouwen heerst!

De SEO-migratie

Met het risico 3-4 maanden volledig te verdwijnen van pagina 1 en daarmee veel omzet te verliezen is er voor gekozen om het focus zoekwoord niet meer af te vangen op de homepage, maar op een onderliggende landingspagina.

Dit betekende een jarenlange geschiedenis (en dus honderden backlinks) in Google ombouwen naast het aanpakken van de interne linkstructuur. Voor deze migratie is het hele team meerdere dagen vrijgemaakt om dit te realiseren, alles om Google zo snel mogelijk te “heropvoeden”.

En toen was het afwachten en dagelijks de zoekresultaten controleren …., na 10 dagen zagen we de juiste pagina voor het eerst in Google verschijnen op positie 11 en na 13 dagen op positie 5. Opluchting! en trots. Trots op deze succesvolle migratie en het vertrouwen dat we kregen van de klant.

Google Ads

In de wat mindere periode voor en tijdens de migratie is er meer dan gebruikelijk op Google Ads ingezet om de stroom aan offerte-aanvragen en bezoekers in de showroom op het gewenste niveau te houden.

 

Benieuwd naar onze aanpak?