Fase 1. De helft van het budget, hetzelfde resultaat.

Veel geld in Google Ads steken, zonder echt een goed beeld te hebben van het resultaat. Herkenbaar? Ook bij Van Hollandse Bodem was dit de situatie voordat wij in beeld kwamen. Daarnaast misten de belangrijke zoekwoorden in de organische resultaten van Google.

Met een doordachte SEO-campagne hebben we in deze eerste fase al meerdere posities op pagina 1 van Google gerealiseerd. Stap 2 was de optimalisatie van de Ads campagnes. Het resultaat? Met de helft van het voormalige budget hetzelfde resultaat!

Sinds we Heers de SEO laten doen zijn we met meerdere zoekwoorden op pagina 1 van Google terecht gekomen en is het in onze showroom drukker dan ooit.

    Fase 2. Een duidelijk ROPO-effect: de showroom is drukker dan ooit!

    Moordende concurrentie. Hadden we dat al benoemd? Om nog grotere stappen te kunnen zetten, hebben we in de tweede fase meer budget voor de SEO-campagne uitgetrokken. Ook optimaliseerden we visuele conversie-elementen op de website, zoals een gele offerte-button in het menu en de widget van de feedback company. Alles voor het doel. Of we dit behaald hebben? Meer bezoekers vragen daadwerkelijk een offerte of brochure aan en de showroom is drukker dan ooit! We kunnen hier dus spreken van een mooi voorbeeld van het ROPO-effect: Research Online, Purchase Offline.

    Ook klaar voor meer bezoekers?

    Rich snippets: nóg meer opvallen in Google

    Met de lovende reviews van Feedback Company en FAQ’s hebben we de vermelding in Google een stuk opvallender gemaakt. De bekende gele sterren zorgden voor een verbeterde CTR vanuit de SERP. Kortom: meer kliks vanuit Google!

    Heersen is voor goud gaan

    Met voldoende zoekwoorden hoog in Google en een niet afgenomen stroom aan aanvragen, was het toch een flinke uitdaging toen in 2019 één van de belangrijkste zoekwoorden het moeilijk kreeg. Het zoekwoord ‘gietvloer’ zakte af naar de onderste posities op pagina 1, terwijl Heersers alleen voor goud gaan.

    Een SEO-migratie was nodig: van risico naar succes!

    Laten we eerlijk zijn: ook wij hikten langere tijd tegen de risicovolle SEO-migratie aan. Op basis van een flinke dosis ervaring, deskundigheid en een portie guts kozen we er toch voor het focuszoekwoord niet meer af te vangen op de homepage, maar op een onderliggende landingspagina.

    TO DO! De interne linkstructuur én een jarenlange geschiedenis (honderden backlinks!) in Google zo snel mogelijk ombouwen naar de juiste, nieuwe pagina. Geen tijd te verliezen en dus doken alle Heersers hierin om Google zo snel mogelijk te ‘heropvoeden’.

    Met behulp van een doordachte Google Ads campagne hielden we ondertussen de stroom aan offerteaanvragen en bezoekers in de showroom op het gewenste niveau. Trots! Binnen twee weken stond het zoekwoord terug op positie 5 in Google. En uiteindelijk zijn we inmiddels (juni 2021) op #2 in Google terechtgekomen met dit pittige zoekwoord.

    Onbegrijpelijk, maar uit gemak (1 aanspreekpunt voor website en online marketing) heeft de klant in de zomer van ’21 gekozen voor een andere partij. Het resultaat begin december ’21 is #11 in plaats van #2  …, maar de deur staat hier altijd open 😉

    Ben jij klaar om te Heersen?

    Dus. 60% meer bezoekers, 40% meer aanvragen en 47% minder budget naar Google Ads. En die showroom? Daar kon Van Hollandse Bodem al snel extra handjes gebruiken. Ook meer omzet uit Google halen?

    Offerte aanvragen