De match met Heers

Het combineren van copywriting, structuur, performance en SEO is een uitdaging die wij graag met beide handen aangrijpen. Elke keer weer. Naast Heers zijn er destijds toch meerdere partijen gevraagd om met een voorstel te komen voor de realisatie van de nieuwe website.

Lekker recht door zee. Lekker snelle reacties. Functioneel gaat gelukkig vóór mooi. En niet te beroerd om hun mening te geven over wat echt niet slim is om te doen. Zelfs niet als ze daar zelf goed aan zouden kunnen verdienen.

Design & Techniek

Het belangrijkste doel van de nieuwe website was uiteraard meer conversie. Met een betere gebruikerservaring, goede vindbaarheid in Google én de juiste content zorgen we daarvoor. Om niet voor te veel afleiding te zorgen, staat het design volledig in dienst van conversie. Met het gebruik van foto’s is er daarnaast een persoonlijke sfeer neergezet.

Bijkomende eisen van Plan B waren gemakkelijk onderhoud en een koppeling met het marketing automation systeem Autorespond.

Conversiedoelen

Meten is weten en dus onmisbaar als je je richt op conversie. Via Google Tag Manager worden op de website de volgende conversies gemeten en in kaart gebracht:

  • downloads van het e-book
  • inschrijven voor de diverse workshops en trainingen
  • ingevulde contactformulieren
  • klikken op e-mailadressen en telefoonnummers

De uitkomst? Per maand zijn er gemiddeld 260 conversies. Waarvan de meeste  – zoals vooraf bedacht –  downloads van het e-book. Die download is voor de meeste bezoekers het begin van de sales funnel. Dat is een conclusie waar mee gewerkt kan worden!

    Zoekmachine marketing

    Conversies beginnen natuurlijk met relevante bezoekers op de website. De meeste van die bezoekers komen binnen via Google. Om die reden is het uiterst belangrijk om goed vindbaar te zijn in die zoekmachine. Qua SEO (de organische resultaten in Google) hebben we voor Plan B de strategie en uitvoering voor onze rekening genomen.

    SEO-resultaten

    Met de nieuwe website hebben we meerdere zoekwoorden op pagina 1 van Google gekregen, waaronder goed converterende zoekwoorden als “training verandermanagement”. In totaal zijn er sinds de live-gang van de nieuwe website en de SEO-campagne ruim 1200 plekken in Google gewonnen!