Behoefte aan betere resultaten

In 2017 klopte LogoChoc bij Heers aan omdat ze het gevoel hadden dat hun toenmalige online partner niet het optimale rendement behaalde. Na een grondige analyse van het Google Ads account en de SEO was er direct vertrouwen dat Heers de online marketing naar een hoger niveau kon tillen.

Google Ads

LogoChoc werkt B2B, de 1e winst met betrekking tot de kosten in Google Ads was het uitsluiten van te generieke zoekwoorden, die meer particulieren dan bedrijven aantrokken. Verspilling van het budget dus. Daarnaast werd alles op de site meetbaar gemaakt, dus niet alleen de directe verkopen in de webshop, maar ook e-mails en telefoontjes. Dit omdat de aard van de producten er meestal toe leidt dat prospects eerst contact / informatie willen voor ze overgaan tot het aanschaffen van de producten.

Binnen het Google Ads account wordt gewerkt met zowel, search, shopping als retargeting campagnes.

Naast de vakinhoudelijke kennis is de passie voor online bij Heers echt bizar en aanstekelijk.

SEO

In Google zijn er behoorlijk wat concurrenten, maar doordat LogoChoc als 1 van de eerste bedrijven online was, was er in ieder geval qua domein-autoriteit een aardige basis.

Door het optimaliseren van de structuur en de content werden de eerste vorderingen in Google al snel gemaakt. De laatste stap naar de echte top kon gerealiseerd worden door een uitgekiende linkbuilding strategie.

Ondersteuning webshop

Door onze jarenlange ervaring op het gebied van e-Commerce en content management systemen (CMS) ondersteunen we LogoChoc ook op het gebied van Magento (de huidige webshop) en de selectie voor een nieuw CMS voor de nieuwe webshop (zomer 2020). Hierin hebben we vooral een adviserende rol richting de webbouwer(s), maar zelf sleutelen we soms stiekem ook nog best graag aan webshops.

De resultaten

  • 6% stijging qua CTR
  • Van 0 naar 6 zoekwoorden op #1 in Google
  • Van 0 naar 16 zoekwoorden in de top 3 (SEO)
  • 1,6% lagere bouncerate
  • 3% meer conversie

Ik raad Heers aan aan iedereen die online wil groeien, maar niet aan m'n concurrenten ;)