Die analyse en targets vertalen we in de online strategie naar concrete acties. Welke kanalen zetten we in voor welke doelgroep? Welke content hebben we wanneer nodig om die doelgroep via een bepaald kanaal te verleiden?
Doelen en doelgroep
Welke doelen heeft je organisatie (online)? Hoe zien de buyer persona’s eruit? Welke KPI’s gaan gebruikt worden om de doelen meetbaar te maken? Voorbeelden zijn bijvoorbeeld:
- aantal offerte-aanvragen via de website
- aantal Sales Qualified Leads via de website
- verkopen in een webshop
- volgers via social media
Analyse
Waar sta je nu? Wat levert online marketing je op dit moment op? Wie zijn je belangrijkste concurrenten? Waar sta je in Google? Wat is je conversiepercentage? Waar haken bezoekers op je website af?
Dit zijn zaken die we in het begin van het traject snel helder willen hebben. Als je dit nog niet weet of als je net online begint als organisatie gaan we een aantal van deze zaken samen in kaart brengen.
Contentstrategie
Een belangrijk onderdeel van je online marketing plan is de contentstrategie. Welke content ga je op welke (online) plaats inzetten om mensen naar je website te loodsen?
Welke problemen los je op voor je doelgroep? In welke fase van de customer journey bied je welke content aan? Welke kanalen ga je gebruiken voor de content distributie? Wanneer ga je welke content aanbieden? In de contentstrategie leggen we al deze zaken vast.