Veel online ondernemers starten zelf met Google AdWords en maken vaak de meest gemaakte fout. Inzetten op teveel ‘brede’ keywords. Hierdoor vliegt het budget er doorheen zonder het gewenste resultaat en haken ze af voor dat de campagnes geoptimaliseerd kunnen worden. Als je minder kosten wilt maken en meer resultaat wilt halen uit je Google AdWords campagne kun je rustig verder lezen ..
Optimaliseren van je Google AdWords campagne(s)
Het optimaliseren van een Google AdWords campagne kost hoe dan ook tijd! Hoe mooi zou het zijn om even €1000, – te investeren in wat advertenties en er dan binnen een maand €5000, – aan omzet uithalen? Ook online vraagt om realisme …
Zaken waar je op moet letten bij het inrichten van je Google AdWords campagnes voor het beste resultaat zijn:
- zoekwoorden;
- advertentieteksten;
- bestemmingspagina’s.
De eerste weken van een campagne komt er veel informatie vrij op basis waarvan bovenstaande zaken aangepast moeten worden. Sterker nog je zal altijd bezig moeten blijven met het optimaliseren, want ook hier geldt dat het altijd beter kan!
Meest gemaakte Google AdWords fout
De meest gemaakte Google AdWords fout, die ondernemers maken is 1 campagne aan te maken met 1 advertentiegroep en 1 advertentie met daarin zoveel mogelijk keywords. Het nadeel hiervan is dat er veel minder relevante keywords tussen zullen zitten met oog op de bestemmingspagina. Hierdoor gaat de kwaliteitsscore omlaag en gaan de kosten daardoor omhoog of word de advertentie minder getoond binnen hetzelfde budget.
Om nog maar te zwijgen van de vermoedelijk waardeloze conversie op je website zelf als de keywords niet relevant genoeg zijn …… Veel ondernemers doen er verstandig aan om hun campagnes uit te besteden aan ervaren online marketeers om zo kosten te besparen en omzet te verhogen.
Geef een antwoord