• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Team
  • Blog
  • Contact

Is dit de laatste keer dat we het over SEO hebben?

Sonja
12 juni 2014
Leestijd: 4 minuten
7

Er zit me iets dwars. En dat zal vast met onze beroepsdeformatie te maken hebben. Begrijp ik. Maar toch. Het gaat om SEO, oftwel zoekmachine optimalisatie. Je moet goed je best doen om een ondernemer te vinden die er nog nooit van gehoord heeft. Er zijn echter niet zo veel MKB’ers die het structureel dóen. “Logisch dat jullie dat jammer vinden…” Dat zit me dus ook dwars.

Omdat SEO een wezenlijk onderdeel van onze business is, weten we er wel wat van.

Je moet echter uitkijken met erover praten en bloggen. Want als je het hebt over de kansen die gemist worden, dan is het al snel: “Kansen voor jullie zeker?” – met een knipoog en een glimlach, dat wel. Ik glimlach terug en vraag of je het aandurft om het een paar maanden uit te proberen. Als je een SEO-vriendelijke website of webshop hebt, dan levert zoekmachine optimalisatie binnen een paar maanden aantoonbaar resultaat op.

En de manier waarop dat gebeurt, is duidelijk. We vertellen hoe we het doen en met wat. Net zo goed als dat we inzichtelijk maken wat een SEO specialist moet weten en kunnen. Niks geen vaag gedoe. Het moet voor jou glashelder zijn waar je iedere maand voor betaalt en wat de keiharde resultaten daarvan zijn. Weinig redenen om het niet eens uit te proberen, denk ik dan.

Zo werkt dat dus niet.

Want dat is hoe ik zelf denk. Omdat we in de online business zitten. Omdat het niet alleen ons vak, maar ook onze passie is. En dat maakt soms een beetje blind. Het heeft geen zin om als SEO consultant te hameren op zoekmachine optimalisatie bij iemand die niet zoveel waarde hecht aan online. Dat laatste hardop zeggen, is in het huidige internettijdperk een beetje not done. Dus velen ‘doen’ SEO niet, maar ‘zijn erover aan het denken’.

Op de één of andere manier is het hebben van een (nieuwe) website genoeg. Niet vanuit een weloverwogen zakelijk oogpunt. Een website wordt simpelweg nog te vaak alleen als een visitekaartje gezien. Niet als een marketingtool die moet bijdragen aan de groei en bloei van jouw business. Je gaat niet investeren in online marketing voor een visitekaartje! Je geeft zo’n kaartje en daar staat een url op. Punt.

Kunnen ze thuis of op de zaak even op je website kijken.

Als je geluk hebt, doen mensen dat ook. Met hetzelfde effect als die goeie, ouwe brochure. Je hebt geen idee wat ze ermee doen. Of de informatie die erop staat relevant is. Want als je website alleen maar een visitekaartje is, ga je natuurlijk niet aan de slag met Google Analytics statistieken. Al staat er waarschijnlijk wel zo’n code op je site. Da’s net zoiets als de vestigingsplaats op je kaartje hebben staan.

Okay, okay, het is nu wel duidelijk wat me dwarszit hè. Laat ik onze klanten waarmee we lekker online bezig zijn niet veronachtzamen! Daar genieten we van en zij zijn regelmatig aansprekende voorbeelden voor andere ondernemers die nog twijfelen. Feit is dat we zien dat online steeds meer gaat leven hier in de regio. Dat we, jawel, mede door onze SEO inspanningen, steeds beter gevonden worden.

En dat soort dingen zitten me dus helemaal niet dwars 😉

Delen

Likes

0

Onderwerp Zoekmachine optimalisatie Tags Google Analytics

Meer weten?

Neem contact met ons op!
Sonja

Helemaal retro! Een ouderwetse nieuwsbrief zonder marketing automation. Wel met gratis tips en het laatste nieuws op het gebied van online marketing natuurlijk.

Schrijf je in.
E-mailadres

Lees Interacties

Reacties

  1. Kitty Kilian zegt

    12 juni 2014 om 10:44

    Wacht wacht wacht. Wat een lekker lettertje hier. Avenir?

    Beantwoorden
    • Sonja van Vuren zegt

      12 juni 2014 om 11:59

      Ja, lekker he. 🙂 Zijn de Montserrat en Nunito.

      Beantwoorden
  2. albertmensinga zegt

    13 juni 2014 om 08:50

    Roderick, ondernemers snappen dat ze SEO moeten inzetten maar weten niet hoe! In bijna ieder gesprek waarbij ik ondernemers (vaak directie of MT) uitleg hoe en wat, krijg ik 2 dingen terug: 1. is het echt zo eenvoudig, en 2. wat is dat onnoemelijk veel werk. DUS: neem het serieus en investeer in je rendement en laat die bedrijfswebsite voor je werken! Of ga gewoon door met Cold Calling en Folders Strooien en laat me daarvan het rendement maar es zien. Fijne werkdag!

    Beantwoorden
    • Roderick van Straten zegt

      13 juni 2014 om 10:05

      Dit blog is door Sonja geschreven, maar ‘veel werk’ hoor ik inderdaad ook vaak. Gelukkig nemen wij ze dat werk graag uit handen..

      Beantwoorden
      • albertmensinga zegt

        14 juni 2014 om 17:46

        Veel werk … ondernemen is ‘veel werk’, het gaat niet vanzelf. Milan Kundera zei: “Business is marketing and innovation”, zelfs een kunstenaar snapt het! En dat niet ieder uurtje declareerbaar is moet je ook niet hoeven uitleggen. Ik werk bij voorkeur met ondernemers die begrijpen dat ze hun R&D niet bij mij kwijt kunnen (voor weinig, ja doei). Zoek het zelf uit, denk ik dan. Of ga op cursus. De scheidslijn tussen bedrijven die hierin een keuze maken (zowel toeleveranziers als afnemers) is het kaf en het koren. Een harde leerschool? Jazeker. Idealisme? Ook dat. De successtories komen wel bij bedrijven vandaan die die keus maakten en vaak al lang geleden. Die bedrijven zijn happy, gaan goed vooruit en snappen de economie van nu. Zo, en dan nu

  3. aroundseven zegt

    13 juni 2014 om 13:03

    Goed en herkenbaar stuk!

    Beantwoorden
    • Sonja van Vuren zegt

      16 juni 2014 om 10:59

      Had je reactie gemist, Ivo, dus bij deze alsnog: dankjewel!

      Beantwoorden

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een SEO check
  • SEO tips

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures (3)
  • Support / Begrippenlijst
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen