Hint, zoek niet verder 😉 Nee, zonder dollen er is echt nog wel een ander goed SEO bedrijf te vinden, sommige van onze concullega’s snappen het ook prima.
In dit artikel vind je een aantal punten, die belangrijk zouden moeten zijn, voor de keuze van het bedrijf dat je gaat helpen hoger in Google te komen.
Inhoudsopgave
Practice what you preach
Dit is iets waar we zelf heilig in geloven. Zeker nu ten tijde van corona helpt deze strategie ons enorm. Waar andere SEO bedrijven afhankelijk waren van hun sales-medewerkers of events, hebben wij altijd geïnvesteerd in onze eigen SEO. Prospects gaf dat altijd al veel vertrouwen, maar offline sales-en marketing ligt nu natuurlijk ook een beetje op z’n gat.
Als je beoogde SEO partner zelf geen goede rankings heeft of geen goede cases voor klanten kan overleggen, zou dat een signaal moeten zijn om verder te kijken.
Laat je niet (alleen) verleiden door de SEO-sales
Niet iedereen is even goed, maar laat je vooral niet (alleen) verleiden door een ervaren sales-consultant. Zorg ervoor dat de aanpak en het hele team bij je past. Bij vrijwel ieder bureau wordt gewerkt met junioren en senioren, zo ook bij ons. Alleen borgen wij de aanpak en kwaliteit in onze wekelijkse meetings. Bij de verkeerde / te commerciële partijen krijg je wel in 1e instantie een ervaren SEO-expert te spreken, maar ondertekening wordt je account bij een junior op het bureau gesmeten en zijn de resultaten na een half jaar om te huilen.
Vraag dus wie je account gaat managen of hoe de kwaliteit van je SEO-campagne geborgd gaat worden.
Transparantie
Er zijn nog steeds SEO bedrijven die niet met hun klanten willen delen hoe ze te werk gaan. Alle alarmbellen zouden dan af moeten gaan. Zo kan de linkbuilding bijvoorbeeld gebeuren op een gesloten netwerk van je SEO bedrijf, met een behoorlijke kans op een penalty van Google in de toekomst.
Wij delen zelf misschien wel teveel kennis, maar onze klanten hebben een bedrijf te runnen en dus zelf echt geen tijd om met onze kennis aan de slag te gaan. Daarnaast zullen ze nooit de passie voor SEO hebben, die wij hebben.
Een SEO bedrijf snapt ook wat conversie is
De inspanningen van het SEO-bedrijf moeten je ook daadwerkelijk meer leads en het liefst meer omzet opleveren. Alleen aan hogere rankings in Google heb je niets. De gebruikers van Google moeten ook op jouw vermelding klikken en daarna op je website overgaan tot conversie. Een beetje bureau weet dit inzichtelijk te maken door bijvoorbeeld alle interacties met de websites te meten (en te rapporteren). Daarnaast moet een ervaren bureau ook adviezen kunnen geven over conversie optimalisatie.
Publieke reviews
De klanten van een goed SEO bedrijf hebben er in veel gevallen (sommige bedrijven zijn helaas wat angstig om te laten weten wie hun SEO doet ;)) geen moeite mee om in het openbaar hun tevredenheid te delen zoals bijvoorbeeld via de Feedback Company. Iedereen kan namelijk reviews ‘faken’, maar op dergelijke platformen kun je zien of klanten écht tevreden zijn.
Even los van de inhoud
Het moet natuurlijk ook klikken op persoonlijk vlak, want SEO is vaak een langdurige samenwerking. De kans dat je jarenlang met elkaar groeit en samenwerkt is groot. Je moet dus ook een goed gevoel over elkaar hebben en de manier van communiceren. Je moet dus niet op zoek naar iemand, die je bovenaan in Google krijgt maar iemand die je bedrijf helpt te groeien en snapt dat SEO daarin een behoorlijke bijdrage kan leveren.
Je hebt het helemaal tot het eind gered! Door dit helemaal te lezen heb je de keuze natuurlijk al zo goed als gemaakt, vraag onze scan aan voor het laatste beetje bewijs 😉
Geef een reactie