Na de Panda en Penguin update is er nu de Google Hummingbird update of eigenlijk is het geen update, maar een nieuw algoritme wat volgens Google 90% van alle zoekopdrachten beïnvloedt. Hummingbird is gericht op long tail zoekopdrachten.
Hummingbird moet er eigenlijk voor zorgen dat Google de gebruikers nog beter leert te begrijpen en lijkt zoekopdrachten nog meer te gaan koppelen aan bijvoorbeeld de locatie en de achterliggende vraag van de gebruiker. Naar verwachting gaat de volgende content het beter doen in Google:
- How to content;
- FAQ’s;
- Lijstjes met tips;
- Case studies.
Het blijft gewoon belangrijk om regelmatig unieke en goede content te publiceren. Uiteraard wel volgens de richtlijnen van Google, want het is een blijft een robotje dat je website bezoekt. Daarnaast moet je ook zeker focussen op off-site factoren als links en social shares, want met alleen op (long tail) keyword gerichte content kom je er niet.
Google Hummingbird en andere Google updates
Google heeft regelmatig updates met betrekking tot de algoritmes. Een actueel overzicht vind je hier.
Geef een antwoord