Met de nieuwe layout (die met de gele button met Adv. voor de advertenties) van Google is voor het 4e opeenvolgende jaar de ruimte voor de Google AdWords advertenties groter geworden. Dit heeft een aantal gevolgen:
- meer kans op directe leads via Google AdWords;
- een lagere kans op bezoekers van de gratis zoekresultaten;
- meer omzet voor Google …
Waar in 2010 de verhouding op een pagina van Google nog 25% / 75% (Advertenties / Gratis zoekresultaten) is de verhouding nu eerder 45% / 55%. Bijna een jaar geleden schreven we hier ook al over. Lees dat artikel hier.
De top 3 in Google wordt steeds belangrijker
We zijn het er allemaal over eens dat de 2e pagina van Google vrij weinig zin meer heeft en dat je op de 1e pagina al pakkende titels moet hebben om aan bezoekers te komen. Met de uitbreiding van de ruimte voor advertenties binnen Google wordt de ruimte ‘above the fold’ (het deel van de pagina wat je in 1 oogopslag ziet) steeds beperkter voor gratis zoekresultaten. Om direct goed op te vallen in de zoekresultaten wordt het daarom zaak om in de top 3 van zoekresultaten te staan bij sterk concurrerende zoekwoorden. Kijk maar eens bij het zoekwoord ‘goedkope autoverzekeringen‘ ….
Als er minder concurrentie is zijn er doorgaans ook minder advertenties en kom je misschien nog wel weg met een top 5 positie.
Aan de slag met Google AdWords?
Binnen een aantal dagen serieuze leads op je website? Laat ons je Google AdWords strategie in kaart brengen en je campagnes managen. Uiteraard kunnen we je ook helpen in de top 3 posities van de gratis zoekresultaten te komen. Echte online Heersers gaan voor een gedegen combinatie van zoekmachine optimalisatie en Google AdWords.
Geef een reactie