We werken onder andere voor:

  • website optimalisatie voor Aartjan van Erkel
  • 25% meer conversie met de nieuwe website
  • websites voor de batenburg groep
  • meertalige website voor Atos
  • meertalige website voor crypys

Wat zijn de belangrijkste factoren voor conversie?

De technische performance en usability van je website zijn de basis. Daarnaast kijken we uiteraard naar de gebruikerservarin. Deze wordt  voor een deel bepaald door het design en de content.

Performance & Usability

Kunnen bezoekers makkelijk door je site navigeren? Kunnen ze snel vinden wat ze zoeken? Laadt je website wel snel genoeg?

Wij checken alle mogelijke technische zaken die een hogere conversie in de weg zitten. En als je een WordPress website hebt gaan we daar direct mee aan de slag. Heb je geen WordPress website dan geven we je handvaten waarmee je naar je eigen webbouwer kan stappen.

Content: Tekst

Worden je bezoekers wel enthousiast van je webteksten? Voldoe je wel aan de contentbehoefte die ze hebben? Neem je eventuele twijfel weg bij je bezoekers?

Boeiende en overtuigende webteksten zijn essentieel voor meer conversie. De teksten op je website dragen bij tot een goede vindbaarheid in Google, maar moeten daarnaast aansluiten bij je doelgroep. Onze webredacteuren schrijven verleidelijke teksten, met het oog op de buyer persona’s.

Content: Beeld

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Google mag dan graag een behoorlijk aantal woorden per pagina willen, voor je bezoekers is beeldmateriaal cruciaal. Een bezoeker wordt 9 van de 10 keer door beelden getriggerd om een tekst überhaupt te gaan lezen.

Je kunt briljante webteksten hebben en toch een slecht converterende website produceren. Als jij bij je fantastische teksten je eigen foto’s zet (het liefst gemaakt met een oude smartphone) of uitgemolken stockfoto’s gebruikt die je op 8 van de 10 websites tegenkomt, gaat je conversie gegarandeerd tegenvallen.

Bij een fotoshoot of bij het uitzoeken van stockfoto’s moet je rekening houden met het design, de doelgroep en focuspunten van je website. Met name in het geval van stockfoto’s dient ook gelet te worden op consistentie in het beeldmateriaal. Onze beeldredacteuren helpen je graag met beeldredactie, zoals het kiezen van het juiste beeldmateriaal of het begeleiden van een fotoshoot.

Meer rendement uit je website?

  • Grondige data analyses
  • Ruim 10 jaar ervaring
  • Bewezen resultaten tot wel 25% meer conversie

Google Analytics

Natuurlijk kunnen we afgaan op onze jarenlange ervaring of op ons gezond boerenverstand, maar waarom zouden we dat niet onderbouwen met cijfers en feiten? Online kunnen we vrijwel alles meten met Google Analytics, onder andere:

  • waar je bezoekers vandaan komen;
  • hoe lang ze op je website blijven;
  • hoeveel pagina’s ze bezoeken;
  • via welk apparaat ze je website bezoeken;
  • op welke pagina ze je website verlaten;
  • en nog veel, heel veel meer.

Met Google Tag Manager meten we bijvoorbeeld ook zaken als het afspelen en pauzeren van videos, kliks op externe links en het functioneren van buttons. Met die gegevens kunnen we je website en je zoekmachine optimalisatie strategie wel optimaliseren denk je niet?

Mouse-tracking

Het klinkt creepy maar het is waar: we kunnen iedere muisbeweging op een website bijhouden. Hiermee kunnen we zien welke route gebruikers met hun muis maken op een pagina. Vinden ze dat ene plaatje wel of niet interessant, werkt die ene button wel of niet? We werken hierbij met heatmaps, funnels en recordings. Zo weten we precies hoe bezoekers je website gebruiken.

Mouse tracking gebruiken we enerzijds om het gebruik van de website beter in kaart te brengen en anderzijds om conversie te verhogen. In dat geval laten we bijvoorbeeld een pop-up met een leuke aanbieding verschijnen op het moment dat iemand met zijn muis richting het kruisje gaat om het venster af te sluiten.