• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Team
  • Blog
  • Contact

Is bloggen blabla?

Sonja
2 juni 2014
Leestijd: 4 minuten
6

Het loopt al tegen 6-en als ik bij Heers het kantoor uitstap en in gedachten de straat oversteek. “Hee joh, oppassen jij!” Geschrokken kijk ik op en zie het lachende gezicht van Patrick uit een autoraampje steken. “Kom, stap in, dan kunnen we even bijpraten.” Met het hart nog in de keel neem ik plaats in de bijrijdersstoel. “Dat is lang geleden,” zeg ik. En omdat me iets te binnen schiet, vraag ik ook meteen: “Hoe gaat het met ’t bloggen?” Ik moet lachen om z’n antwoord:

Inhoudsopgave

  • “Zullen we het voor nu gezellig houden en even niet over bloggen hebben??”
  • “Ik weet het nog steeds hoor, dat regelmatig bloggen belangrijk is”
  • “Huh, wat zei je, storytelling, hoezo dat dan?!”
  • Wat denk jij ervan??

“Zullen we het voor nu gezellig houden en even niet over bloggen hebben??”

Patrick heeft een werkplaats en runt daarnaast met 2 van z’n medewerkers een webshop met technische onderdelen. De laatste keer dat we elkaar spraken, was tijdens een ondernemersborrel. Dus naast de nodige koetjes en kalfjes werd er ook veel over ‘de business‘ gesproken. Als het over online gaat, heb je het natuurlijk al snel over:

  • zoekmachine optimalisatie;
  • content marketing;
  • webredactie.

Hij wist er het nodige vanaf, waardoor we meteen een diepgaand gesprek hadden. En toen kwam uitgebreid dat bloggen aan de orde. Hoe belangrijk het is voor je autoriteit en dus je ranking in Google. Dat relevante en veelgebruikte tools als Woorank en Hubspot bij het beoordelen van je site zelfs minpunten geven voor het ontbreken van een blog. Dat is niet voor niets.

“Ik weet het nog steeds hoor, dat regelmatig bloggen belangrijk is”

aldus Patrick even later op een zonnig terras. “Maar het komt er gewoon niet van. Terwijl ik het echt graag wil. Het is die waan van de dag he…” We staren allebei even stil voor ons uit. “Eigenlijk is het heel raar,” vervolgt hij. “Je weet dat online strategisch belangrijk is voor je bedrijf. Dat als je er niks mee doet, je straks ook geen waan van de dag meer hebt. Is het gewoon afgelopen.”

“Wat veel ondernemers ons vertellen, is dat het juíst in deze concurrerende tijden moeilijker is om extra energie vrij te maken,” antwoord ik. “Je moet al zoveel. Online voelt dan gewoon als het zoveelste moeten. En dan moet je er ook nog eens geduld mee hebben, omdat het niet meteen vanaf volgende maand meer omzet en een betere marge oplevert.”

Peinzend neem ik de laatste slok koffie. “En al is Google Adwords in vergelijking met content marketing meer op de korte termijn gericht, als mensen niet op een voor conversie geoptimaliseerde landingspagina terechtkomen, gebeurt er nog steeds niks. En dan hebben we het de vorige keer niet eens over storytelling gehad!”

“Huh, wat zei je, storytelling, hoezo dat dan?!”

Roept Patrick uit. We moeten er samen hard om lachen en bestellen nog een cappuccino. Na ons 2e bakkie verrast hij me met een onverwacht voorstel. “Als we over 3 maanden nog steeds niet zinnig en nuttig aan het bloggen zijn, besteden we het aan jullie uit. En dan meteen de hele bliksemse boel. Dus inclusief webdesign, SEO, Adwords, noem maar op. Okay?”

Enigszins beduusd, schud ik hem de hand. We zouden dolgraag voor deze leuke en bevlogen ondernemer aan de slag gaan. Maar ergens lijkt het me ook mooi als hij ons over 3 maanden belt en zegt: “Je hebt het zeker wel gezien he, al die relevante en lekker geschreven artikelen op onze blog. En ja, het heeft al een nieuwe klant opgeleverd. Wij gaan dóór!”

Misschien dat we dan kunnen helpen met verder op- en uitbouwen. Over 3 maanden weten we het…

Wat denk jij ervan??

Vind je bloggen en alles wat met content marketing te maken heeft, een beetje blabla of heb jij net als wij ervaren dat het meer oplevert dan je van tevoren verwacht had, als je maar volhoudt? Dat de relevante aanhouder dus inderdaad wint?

Delen

Likes

0

Onderwerp Content, Conversie, Zoekmachine optimalisatie Tags Storytelling

Meer weten?

Neem contact met ons op!
Sonja

Helemaal retro! Een ouderwetse nieuwsbrief zonder marketing automation. Wel met gratis tips en het laatste nieuws op het gebied van online marketing natuurlijk.

Schrijf je in.
E-mailadres

Lees Interacties

Reacties

  1. Charlotte Meindersma zegt

    2 juni 2014 om 16:13

    Zonder blog had Charlotte’s Law nooit bestaan. Punt.

    Mijn bedrijf heb ik op weten te bouwen door social media contacten en bloggen. Ik had in het begin tenslotte geen geld, maar wel tijd. En ik las dat je moest ‘samplen’, maar het enige dat ik had was kennis. Nou ja, dan maar kennis samplen. Het enige wat ik kon verzinnen was door dat te doen door middel van bloggen. Van 80% klanten uit social media ben ik gegroeid naar een zeer respectabel (voor een ‘saaie’ jurist) aantal bezoekers en bezoeken op mijn site/blog en meer dan 50% van mijn bezoekers haal ik nu binnen via Google. Kortom: zonder bloggen had mijn bedrijf nooit voldoende kunnen groeien om het hoofd boven water te kunnen houden en zou ik nu ergens hebben zitten wegkwijnen op een saai, grijs kantoor.

    Beantwoorden
    • Sonja van Vuren zegt

      2 juni 2014 om 16:17

      Mensen vragen wat dit betreft regelmatig om goeie praktijkvoorbeelden. Nou, Charlotte, het mag duidelijk zijn dat ‘Charlotte’s Law’ dat is. Bedankt voor je treffende en heldere reactie!

      Beantwoorden
      • Charlotte Meindersma zegt

        4 juni 2014 om 12:31

        🙂 Thanks! Dat vind ik een mooi compliment.

    • Elja Daae zegt

      2 juni 2014 om 18:37

      Brrr. Weg met de saaie grijze kantoren! Blogblogblog! :))

      Beantwoorden
      • Sonja van Vuren zegt

        2 juni 2014 om 20:20

        Haha! Ja, daar hebben we geen grijze kantoren voor nodig hè, Elja. 😉

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een SEO check
  • SEO tips

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures (3)
  • Support / Begrippenlijst
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen