Google E-A-T was al jaren een begrip in SEO-land, maar we snappen bij Heers heel goed dat niet iedereen SEO zo leuk vindt als wij dat doen. Dus de kans dat je al van de extra E in Google E-E-A-T gehoord hebt is niet zo heel groot. Vandaar dit uitgebreide artikel om je op de
Blog
Hoe maak je een online marketing plan?
Is het verkeerd om er vanuit te gaan dat jouw marketing plan anno 2023 voor een groot deel – al dan niet helemaal – bestaat uit online? Waarschijnlijk niet. Daarom noemen wij het liever een online marketing plan. Natuurlijk ook omdat onze diensten daar beter op aansluiten. Je (potentiële) klanten bevinden zich bijna de hele
Google Optimize stopt in september 2023: dit moet je weten
Het hoge woord is eruit: Google Optimize, een gratis tool waar je nu A/B testen mee kunt maken, stopt. En wel per 30 september 2023. Gebruik je deze gratis tool nu regelmatig om je conversie ratio omhoog te krikken? Dan wil je dit blog even lezen. Er gaat namelijk wel wat veranderen per 1 oktober.
Waarom ‘content door mensen, voor mensen’ steeds zwaarder weegt
Het is je vast niet ontgaan: de nieuwe AI tool die teksten aan de lopende band uitpoept. ChatGPT is de boosdoener van alle ophef rondom content de laatste tijd. Ondanks dat een tekst van 1.000 woorden binnen een minuutje op je beeldscherm erg handig lijkt, kan het (nog) niet het menselijke niveau evenaren. En dat
SEO KPI’s: Waar moet je wel én niet op sturen?
SEO is voor veel bedrijven niet meer weg te denken als kanaal. Zonder de leads en omzet via Google zouden veel bedrijven serieus in de problemen komen. Maar waar moet je als marketing manager nou op sturen als je inhouse team met SEO aan de slag gaat of als je SEO gaat uitbesteden bij een
Content pruning: aan de slag met je content voor betere SEO-resultaten
Zodra je met een (fatsoenlijk) SEO bureau gaat praten zal content altijd ter sprake komen, maar meestal blijft dat beperkt tot het optimaliseren van bestaande content en het schrijven van nieuwe webteksten. Uiteraard zijn dat belangrijke zaken, maar als je een wat grotere site hebt en de concurrentie wat pittiger is, moet ook het onderwerp
Evergreen content, wat is dat?
Als je aan contentmarketing doet, is het begrip evergreen content je vast niet onbekend. Het is een term die je steeds vaker voorbij ziet komen, en eentje die er is om te blijven. Maar wat is evergreen content precies? Wij leggen het je uit. Oh dennenboom, oh dennenboom Wat hebben de dennenboom en evergreen SEO
Een nieuwe website laten maken? Hier moet je op letten
Tijd voor een (nieuwe) website. Iedere ondernemer heeft daar vaak veel zin in en verwacht daar veel van. Zonder er goed over na te denken eindigt een (nieuwe) website laten maken in de meeste gevallen in een deceptie als het gaat om het verwachte resultaat. De grootste misvatting van de laatste decennia is dat de
De über seo tekst
Als allround online junkie verbaas ik mij al jaren over allerlei seo specialistjes die zich helemaal gestort hebben op het schrijven voor het web, zonder verder enige kennis van online te hebben en de big picture vaak compleet missen. Zo’n ‘echte’ seo tekstschrijver had bovenstaande zin ook afgekraakt omdat ik wat kansen op interne links heb