Technische SEO met garanties?

We geven 4 garanties:

  • we werken transparant
  • we hanteren geen Black Hat praktijken
  • we doen ons uiterste best
  • we leveren betrouwbare en snelle resultaten

Onze aanpak zorgt vaak al binnen een maand voor de eerste positieve resultaten. Bovendien gaan die resultaten ook niet zomaar weer verloren als we stoppen met onze inspanningen. Zo heb je een betrouwbare blijvende basis voor de internationale vindbaarheid van je website.

Garanderen jullie dan niet de nummer 1 positie in Google? Nee en geen enkel serieus bureau kan die garantie geven. Er zijn namelijk bij SEO altijd factoren waar we geen directe invloed op hebben. De belangrijkste hiervan zijn je concurrenten en Google zelf.

Vrijblijvende SEO check

Weten wat er nodig is om je SEO te verbeteren?

  • Alleen aanvragen met een zakelijk e-mailadres worden beantwoord.
  • Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

We gebruiken je gegevens alleen om je de resultaten te sturen. Meer weten over hoe we met gegevens omgaan? Lees dan onze privacy policy

We deden al technische SEO voor:

  • seo specialist
  • online marketing bureau
  • seo uitbesteden
  • zoekmachine optimalisatie uitbesteden
  • adwords uitbesteden
  • seo bureau

Technische SEO: Heers How

Onze SEO specialisten draaien hun hand niet om voor technische uitdagingen. Sterker nog: een aantal van ons wordt er juist héél gelukkig van ;). Door te schroeven en sleutelen onder de motorkap van je website, zorgen wij ervoor dat je website zijn beste technische beentje voor zet voor Google. Het doel? Je marketingbudget en Googles crawlbudget optimaal benutten en zo gaan voor Heersende resultaten.

Google goes shopping (We wijzen ‘m de weg met technische SEO)

Google komt regelmatig op je website langs. Hij komt dan inventariseren wat er bij je te halen valt. Die bezoekjes van Google zijn goed te vergelijken met jouw last minute supermarktbezoek, 5 minuten voor sluitingstijd. De bots van Google hebben maar beperkt de tijd om je website te crawlen: er is haast bij.

Onze technische SEO specialisten zorgen ervoor dat de rode loper voor Google uit ligt op je website en dat ‘ie in een paar seconden helder heeft wat je website in z’n mars heeft. Hoe ze dat doen?

Technische SEO zorgt voor orde

Als jij 5 minuten voor sluitingstijd nog de supermarkt binnenstormt, dan ga je ervan uit dat die supermarkt goed geordend is. Het einde zou zoek zijn als de paaseitjes naast de bloemkool lagen en je de spaghettisaus naast de pindarotsjes aantrof.

Technische SEO draait voor een groot deel om het creëren van orde op je website. Zo zullen wij als technische SEO specialist:

  • Je XML-sitemap up-to-date houden en de structuur van je website optimaliseren
  • Een juist en volledig robots.txt-bestand opstellen
  • Structured data toevoegen aan de website met schema.org
  • Filters juist implementeren
  • Strategische title tags en headers invoegen die je content structureren

Sparren over technische SEO?

Neem contact met ons op
Dave WillemsteinDaveSenior SEO specialist

Dave optimaliseert je website van top tot teen en kan jou of je webdesign agency precies uitleggen wat er moet gebeuren

De rode loper uit: technische SEO zorgt voor toegankelijkheid

Technische SEO zorgt niet alleen voor orde op je website, maar ook voor toegankelijkheid. Google geeft de voorkeur aan toegankelijke websites.

Om bij het supermarktvoorbeeld te blijven: en supermarkt moet drempelloos zijn voor rolstoelgebruikers en de gangpaden moeten breed genoeg zijn voor grote wandelwagens. Iedereen moet probleemloos boodschappen kunnen doen.

Om de toegankelijkheid van je website te optimaliseren, zal een technische SEO specialist:

  • De mobielvriendelijkheid van je website optimaliseren
  • Snelheidoptimalisatie uitvoeren
  • De veiligheid van je website zeker stellen

Wat krijg ik dan precies met technische SEO?

Logische vraag. Het antwoord is op het eerste gezicht teleurstellend: van technische SEO zie je bijna niks. Dat wil zeggen: je ziet niks van de technische SEO-hoogstandjes die wij voor je realiseren. Datzelfde geldt voor je bezoeker. Het zal je bezoeker niet zomaar opvallen hoe SEO technisch sterk je website in elkaar zit. Een zoekmachine marketing bureau zoals het SEO bureau van Nederland Heers zal volledig begeleiding en advies geven over het toch zichtbaar maken van een technisch vriendelijke website.

Maar: technische SEO valt op door zijn uitwerking. In combinatie met sterke content en kwalitatieve linkbuilding zie je een positief resultaat in de SERPs: de website schuift omhoog in Google. En dat merk je dan weer in de hoeveelheid traffic: je krijgt meer bezoekers. En meer bezoekers? Dat betekent meer (potentiële) klanten en dus meer omzet. 

Technische SEO van Heers: This is how we (Sc)Roll

Je technische SEO uitbesteden aan Heers is een strak plan (net als de rest van je SEO uitbesteden, je SEA uitbesteden en je CRO uitbesteden aan Heers, trouwens). Enkele veelgehoorde redenen van klanten die voor Heers kozen:

  • ‘Jullie leveren gewoon steeds weer resultaat’. Absoluut! Onze specialisten hebben een echte winnaarsmentaliteit en worden gedreven door resultaat.
  • ‘Jullie weten waar jullie het over hebben’. Ook waar. We zitten hier met een stel vakidioten. De één is een technische man (voor de technische SEO), de ander denkt in pakkende oneliners (de Google Ads specialist) en weer een ander ziet in iedere zin ruimte voor tekstuele verbetering (de contentspecialist).
  • ‘Jullie zeggen waar het op staat’. Altijd. We zijn een tikkeltje eigenwijs en altijd transparant. Ons doel is om ook op lange termijn te gaan voor Heersende resultaten voor onze klanten. We beloven alleen zaken die we kunnen waarmaken. Als iets niet werkt, zijn we daar eerlijk over.

Klaar om te Heersen?

En? Klaar voor een Heersende online marketingstrategie? Toe aan échte SEO resultaten die verder gaan dan topposities? Super! Neem contact met ons op, we maken graag kennis met je organisatie en jullie ambities.

Veelgestelde vragen

Wat is een Alt tag?

Alt tag betekent ‘Alternatieve Tag’. Van origine is de Alt-tag vooral bedoeld om mensen met een visuele beperking te ondersteunen. Zij kunnen de afbeelding niet of niet goed zien, waardoor ze misschien de context missen. De Alt-tag wordt opgepikt door bijvoorbeeld voorleessoftware die vaak wordt gebruikt door slechtzienden. Wanneer je geen Alt-tag toevoegt, kun je deze doelgroep dus niet goed genoeg bedienen. En daar verlies je bezoekers mee die mogelijk iets op jouw website willen en kunnen afnemen.

Zo kun je de Alt-tag optimaliseren voor Google

Naast dat het voor mensen met een visuele beperking duidelijk moet zijn waar de afbeelding over gaat, wil je deze stiekem ook optimaliseren voor de zoekmachine. We zetten een aantal tips op een rij:

  • Houd de tekst zo kort mogelijk. Gebruik niet onnodig veel woorden, Google zal dit zien als spam en je kunt je plekje op de bühne gedag zwaaien;
  • Maak de Alt-tag daarentegen ook niet te kort. Want ook dan is het lastig voor Google om een concreet beeld te krijgen van de afbeelding. Heb jij dus een afbeelding van een springende kangoeroe op een groen veld? Schrijf dan niet alleen ‘kangoeroe’;
  • Wat is in dat geval de beste Alt-tag? Wij raden in dit voorbeeld aan: ‘springende kangoeroe op een groen veld’.

Wanneer jij je bij het maken van een Alt-tag aan deze richtlijnen houdt creëer je vanzelf een aantrekkelijke omschrijving voor SEO. Oftewel een alternatieve tag die aan de SEO-regels voldoet. Waarom jij dit wil? Omdat je op die manier een grotere kans hebt om bovenaan te staan in Google. En bovenaan in Google staan betekent weer meer bezoekers op je site. Niet interessant? Wel als je meer omzet wil.

Wat zijn breadcrumbs?

Je kent vast het sprookje van Hans en Grietje. Hans en Grietje werden door hun stiefmoeder in het bos achtergelaten omdat er onvoldoende eten was voor het hele gezin. Hans en Grietje komen hier achter en besluiten op de heenweg kiezelstenen en broodkruimels achter te laten om zo te weg terug naar huis te vinden. Hier komt de term ‘breadcrumbs’ vandaan. De breadcrumbs op een website geven namelijk aan waar je je op dat moment bevindt en hoe je terug kan navigeren naar de vorige pagina.

Dus wat zijn breadcrumbs?

Je hebt ze ongetwijfeld wel een keer gezien. Zo is de breadcrumb op deze pagina:

Heers.nl > zoekmachine optimalisatie > technische seo

Deze breadcumbs zijn zowel fijn voor de bezoeker van jouw website als voor de crawlers van Google.

Breadcrumbs bestaan namelijk uit interne links, Google gebruikt deze links om de structuur van de website te achterhalen. Daarnaast gebruikt Google deze interne links om te navigeren naar de pagina’s op jouw website.

Voor de bezoeker is het ook ideaal. Zo zien ze namelijk in één oogopslag waar op de website ze zich bevinden én ze kunnen makkelijk terug naar de vorige pagina.

Breamcrumbs instellen

Breadcrumbs instellen kan handmatig. Maar wij raden aan dit niet zelf te proberen en dit altijd bij je websitebouwer neer te leggen. Een makkelijkere optie is om gebruik te maken van de plugin Yoast. Deze SEO-plugin neemt namelijk al het zware werk voor je uit handen.

Benieuwd naar het stappenplan? Dat lees je hier. Let op, deze handleiding is alleen geschikt voor WordPress websites.

Wat is een XML-sitemap?

Bijna elke website heeft een XML sitemap. De vraag is alleen, wat doet het precies en hoe kunnen de dit goed inzetten?

Laten we het begrip eerst opsplitsen in ‘XML’ en ‘Sitemap’.

XML

XML staat voor Extensible Markup Language en is een taal waarmee verschillende data kan worden beschreven, opgeslagen en worden verzonden naar andere computers. XML is makkelijk leesbaar voor zowel de mens, als de machines.

Geen paniek als jij het niet kan lezen, hoor! Dat is een kunstje dat je niet snel nodig zal hebben.

Sitemap

Over de sitemap hebben we het al even gehad in het begrip HTML sitemap. Een sitemap is een overzichtspagina met daarin alle pagina’s die jouw website bevat. In tegenstelling tot de HTML sitemap (die bedoeld is voor de bezoeker), is de XML sitemap bedoeld voor de zoekmachine.

De XML sitemap: dit is het precies

De XML sitemap is dus een pagina met daarin al jouw pagina’s. Google leest deze pagina uit om makkelijk te navigeren naar de pagina’s op jouw website. Wellicht heb jij zelf al een XML sitemap. Test dit vooral uit door: jouwdomein.nl/sitemap.xml in te typen. Om het even visueel te maken, de XML sitemap van Heers ziet er zo uit:

XML sitemap Heers

Om hier te komen, hebben we heers.nl/sitemap.xml ingevoerd in de zoekbalk.

Wanneer je doorklikt op één van deze onderdelen, zie je alle pagina’s die daaronder vallen:

XML sitemap voorbeeld

Als Google (of een andere zoekmachine) besluit dat het tijd is om jouw website weer eens een bezoekje te brengen, zal Google altijd eerst even jouw XML sitemap langsgaan om zo makkelijk te navigeren en om nieuwe pagina’s te spotten.

Hoe stel je een XML sitemap in?

Dit kan gelukkig heel eenvoudig. Verschillende SEO plugins nemen dat werk namelijk uit handen. Voor WordPress wordt vaak de plugin Yoast gebruikt. Maak je gebruik van een ander/custom CMS? Ga dan even met je webbouwer na wat de meest makkelijke manier is om een XML sitemap te genereren.

Niet vergeten:

Wil je dat jouw nieuwe pagina’s snel geïndexeerd worden, zorg dan dat je je XML sitemap opgeeft in Search Console. Dit kan door de volgende stappen te volgen:

  1. Kopieer de URL van jouw XML sitemap (vaak is dit /sitemap_index.xml)
  2. Ga naar jouw Google Search Console account
  3. Klik links in het menu op ‘Sitemaps’
  4. Voeg jouw XML sitemap toe en klik op ‘verzenden’

Wat is een permalink?

Wat is een permalink nu precies? Permalink is een afkorting van het begrip permanente link. Oftewel de permanente URL van je website. Het laat je precies zien waar jij je bevindt als bezoeker van de site.

Wat is een permalink?

Een permalink is dus permanent en het is een link. Maar dan kom je nog steeds niet heel verder. We leggen je hier uit wat het nu betekent.

De permalink is erg belangrijk voor je website. Het is namelijk het eerste dat iemand ziet als jouw link doorgestuurd wordt.  Daarom is het belangrijk om de permanente link zo kort mogelijk te houden (Mand!) . Maar wél met de benodigde woorden zodat de bezoeker en Google snapt waar de URL over gaat. Dit is waar de permalink minimaal uit moet bestaan:

  • Domeinnaam;
  • Slug.

De domeinnaam is de naam van je website. In ons geval is dat heers.nl. De slug is het gedeelte van de permalink dat het artikel omschrijft. De slug komt altijd ná je domeinnaam. Het is belangrijk om je permalink te optimaliseren. Dit houdt in: houd de slug zo kort en bondig mogelijk. Dit zorgt voor een beter en helder overzicht voor de bezoeker van de website.

De permanente link is ook te zien in de adresbalk van Google. Bevind jij je in de begrippenlijst van Heers? Dan zou de link er als volgt uitzien: heers.nl/begrippenlijst. Hoe dieper je de website in gaat hoe meer slug- woorden erbij komen. Bevind jij je dus op de pagina ‘permalink’ binnen de begrippenlijst, dan is dit de permanente link: heers.nl/begrippenlijst/permalink.

Permanente link aanpassen

Permanent klinkt behoorlijk, ja, permanent. De vraag ‘kun je een permalink aanpassen?’ wordt dan ook wel eens gesteld. De naam misleidt, want je kunt deze ‘permanente’ link zeker veranderen in WordPress. Maar, let op! Ga hier voorzichtig mee om. Wanneer er een fout wordt gemaakt gaat de pagina namelijk een foutmelding aangeven: Error 404. Wanneer dit voorkomt ga je ineens van veel bezoekers, naar geen bezoekers. Dubbelcheck dus áltijd wanneer je kiest voor een WordPress permalink aanpassen.

En kom je per ongeluk toch op zo’n rotte 404-melding? Dan vertelt Roderick je in dit blog precies wat je moet doen.  Je hoeft er alleen nog maar naar te luisteren ;). Liever niet zelf priegelen aan je link-structuur? Laat het dan over aan de vak-idioten van Heers die het wél leuk vinden om te doen. SEO uitbesteden bespaart je een hoop onnodige fouten – want wij lossen ’t voor je op.