• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

HEERS

  • Home
  • Diensten
  • Cases
  • Team
  • Blog
  • Contact

Adaptive webdesign of toch responsive?

seo specialistRoderick
Online Marketeer
20 september 2015
Leestijd: 3 minuten
1

Steeds meer van je bezoekers komen via een mobiel apparaat in veel gevallen is dit al ongeveer 50% van al je bezoekers. Dit is ook de reden waarom Google steeds strengere eisen is gaan stellen aan websites als het gaat om mobiel. Zo hebben we in april 2015 de Mobile Update gehad en dreigt Google al tijden met een ‘slow’ label voor trage mobiele websites.

Met het oog op de ultieme gebruikerservaring op mobiele apparaten en daarmee de conversie is het dus hoog tijd om je mobiele design eens goed te (her)overwegen.

Is je website nog niet geschikt voor mobiel?

Dan ben je niet online aan het Heersen en heb je onze eerdere waarschuwingen gewoon in de wind geslagen…, foei! Nogmaals …, niet geschikt voor mobiel betekent simpelweg lagere rankings en minder conversie. Als je niks wilt bereiken met online marketing hoef je verder niets te doen. Weten of jouw website mobile-friendly is? Doe de test hier!

Is je website wel geschikt voor mobiel of wil je deze geschikt laten maken voor mobiel dan zijn er 2 opties (naast natuurlijk een aparte mobiele website): een responsive website of een adaptive website.

Responsive webdesign

Bij responsive webdesign blijft de bezoeker in dezelfde omgeving en hoeven de beheerders de content ook maar op 1 locatie te managen. De content schaalt mee met de diverse schermen zonder dat de leesbaarheid en de gebruikerservaring daarbij minder wordt. Responsive webdesign is de laatste jaren verreweg de meeste gebruikte variant voor mobiele apparaten.

Adaptive webdesign

Het belangrijkste verschil tussen responsive webdesign en adaptive webdesign is dat responsive voornamelijk beperkt is tot het weergeven van content op verschillende schermen. Bij adaptive webdesign kan ook de functionaliteit van de website worden aanpast en de look en feel heel anders zijn.

In gevallen waarbij conversie via mobiele apparaten belangrijk is adviseren we steeds vaker adaptive in plaats van responsive webdesign. Adaptive vergt wel meer tijd qua codering en brengt dus een langere doorlooptijd en hogere kosten met zich mee.

Content management vindt bij adaptive webdesign net zoals bij responsive webdesign gewoon plaats op dezelfde locatie.

Delen

Likes

1

Onderwerp Conversie, Webdesign Tags Adaptive, Responsive

Meer weten?

Neem contact met ons op!
seo specialistRoderick
Online Marketeer

Roderick is één van de meest ervaren online specialisten van Nederland en helpt je gegarandeerd aan meer traffic en conversie.

Helemaal retro! Een ouderwetse nieuwsbrief zonder marketing automation. Wel met gratis tips en het laatste nieuws op het gebied van online marketing natuurlijk.

Schrijf je in.
E-mailadres

Lees Interacties

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar?

  • Een SEO bureau
  • Een SEO specialist
  • Een SEO check
  • SEO tips

Concreet

  • SEO uitbesteden
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO teksten laten schrijven
  • Google Ads uitbesteden (SEA)

Info

  • Team / Vacatures (3)
  • Support / Begrippenlijst
  • Privacy Policy
  • Algemene voorwaarden
Online Marketing Bureau Heers

Vraag direct een online marketing offerte aan.

begin met Heersen