Je kunt er niet meer omheen. Wie leads binnen wil halen moet aan de slag met content. Wil je het gelijk goed doen en je doelgroep (+Google) blij maken? Dan moest je gisteren al aan de slag met content marketing. Hoe eerder, hoe beter. Jij wil winnen en meer omzet maken, toch? Nou hop, aan de slag met content marketing.
Wat is content marketing?
Content + marketing = content marketing. Moeilijker moeten we het niet maken. De essentie van content marketing is dat je sterke, creatieve en overtuigende content met een vleugje marketing inzet. Met dat vleugje marketing bedoelen we een strategie. Geen loze teksten om pagina’s op te vullen (in de hoop dat iemand een aankoop doet of een dienst bij je afneemt), maar teksten met een concreet doel waar goed over nagedacht is.
Content met een doel: hoe maak je dat? Door vooraf te bepalen wat jij met content wil bereiken. Wil je prospects en leads informeren, helpen en ze vervolgens via je content doorsluizen naar je verkooppagina? Dat is heel goed mogelijk, als je er de tijd voor neemt en je het goed doet. Lukt dit en is het succesvol? Dan is Google, maar ook de klant en jijzelf blij met de effort die je erin hebt gestopt. Drie vliegen in één klap (en meer omzet).